Przeskocz do treści

Regulamin

REGULAMIN/umowa ZAJĘĆ W PRACOWNI SZTUKI DZIECKA 2025/2026 r.

§ 1 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Niniejszy regulamin dotyczy autorskich warsztatów plastycznych, organizowanych i prowadzonych
przez  Pracownię Sztuki Dziecka na rzecz Uczestnika.
2. Przez Pracownię rozumie się Pracownię Sztuki Dziecka ul. Okrężna 5A, reprezentowaną przez art. plast Katarzyna Derkacz -Gajewska
3. Uczestnikiem jest osoba biorąca udział w zajęciach plastycznych.

§ 2

PRZEDMIOT REGULAMINU

1. Regulamin Pracowni Sztuki Dziecka reguluje stosunki powstałe w związku z warsztatami, pomiędzy Pracownią, a Uczestnikiem i  jest integralną częścią umowy. 
2. Za Uczestnika niepełnoletniego występuje i podejmuje decyzje opiekun. 
3. Zapisanie na warsztaty jest jednoznaczne z przyjęciem warunków regulaminu.

§ 3

OBOWIĄZKI ORGANIZATORA

1. Pracownia zapewnia wykwalifikowaną kadrę nauczycieli. Są to osoby, które ukończyły studia na Akademii Sztuk Pięknych i mają za sobą wieloletnią praktykę pedagogiczną i dyplom pedagoga.
2. Pracownia zapewnia autorski plan warsztatów dopasowany do tematyki zajęć oraz indywidualnych
predyspozycji uczestników.
3. Pracownia zapewnia materiały plastyczne wysokiej jakości, materiały edukacyjne, przygotowaną salę zgodnie z tematem zajęć oraz opiekę prowadzących.
4. Pracownia zobowiązuje się do należytego przechowywania prac uczestników oraz wydania katalogu
z pracami dzieci i organizacji wystawy dokumentującej całoroczny dorobek twórczy dzieci (czerwiec).
5. Organizator informuje o bieżących wydarzeniach na stronie www. pracowniasztukidziecka.pl i fb Pracownia sztuki Dziecka

§ 4

PRACE PLASTYCZNE

1. Prace plastyczne stworzone na zajęciach stają się własnością Uczestnika z chwilą ich ukończenia.
2. Uczestnik udziela zgody na przechowanie swoich prac, przez okres nie dłuższy niż rok, do czasu
zakończenia wystawy końcowo-rocznej, oraz na ich ekspozycję. Wyjątek stanowią matryce graficzne, które pozostają w Pracowni do całkowitego zakończenia edukacji dziecka w Pracowni.
3. Pracownia zastrzega sobie prawo do wysyłania prac dzieci na wybrane przez siebie konkursy jak również  dysponowanie nimi przy promocji Uczestnika i Pracowni (np. Strona www, fb, instagram, katalog itp.)
4. Prace wykorzystywane do promocji Pracowni nie będą służyły celom zarobkowym.
5. W razie wcześniejszej rezygnacji z zajęć Uczestnik jest zobowiązany do odebrania prac z Pracowni w trybie do 2 tyg. 
W innym przypadku pracami będzie mogła dysponować Pracownia.
6. Od czerwca do września odbywa się coroczna wystawa prac dzieci w Galerii Działań.
7. Po zakończeniu wystawy końcowo-rocznej (koniec września) Uczestnik zobowiązany jest do odebrania swoich prac z Pracowni (najpóźniej do końca października). W przypadku nie odebrania prac we wskazanym terminie, Pracownia będzie mogła dysponować pracami oddając w „dobre ręce”, do przedszkoli, szkół czy innych miejsc gdzie będą cieszyły oczy.

§ 5

WGLĄD W PRACE


1. Uczestnik lub Opiekun Uczestnika mają pełny dostęp do wglądu w zbiór prac Uczestnika każdorazowo po zakończeniu zajęć wraz z krótkim omówieniem przez prowadzącego postępów Uczestnika.
             

§ 6

OBOWIĄZKI UCZESTNIKA

1. Uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania postanowień regulaminu oraz stosowania się do poleceń prowadzącego.
2. W celu zgłoszenia uczestnictwa w zajęciach, Uczestnik lub Opiekun uczestnika wypełnia kwestionariusz osobowy, zawierający dane niezbędne do prawidłowego przeprowadzenia zajęć przez Organizatora, jak również zapoznaje się z regulaminem.
3. Uczestnik/Opiekun wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych, podanych w kwestionariuszu Organizatorowi,    dla celów prowadzenia warsztatów - dane dziecka najczęściej potrzebne są przy wypisywaniu kwestionariuszy konkursowych.
4. Uczestnicy zajęć nie korzystają z telefonów komórkowych. Pozostawiają je w kurtce lub plecaku. 

§ 7

PRZYGOTOWANIE DO ZAJĘĆ

1. Uczestnik ma zapewnione w ramach zajęć wszelkie materiały plastyczne.
2. Zajęcia rozpoczynają się i kończą punktualnie. 
3. Około 5 min przed końcem zajęć dzieci proszone są o sprzątnięcie swojego stanowiska pracy.
4. Rodzice i opiekunowie odbierają dzieci punktualnie o wyznaczonej godzinie zakończenia zajęć. 

§ 8

BEZPIECZEŃSTWO UCZESTNIKÓW

 1. Istnieje możliwość samodzielnego opuszczenia miejsca zajęć przez Uczestnika niepełnoletniego jedynieza pisemną zgodą opiekuna (wyrażenie zgody bądź nie znajduje w kwestioariuszu osobowym).
2. Opiekunowie uprzejmie proszeni są również o udzielenie istotnych informacji o stanie zdrowia Uczestnika
3. Uczestnik niepełnoletni nie może opuszczać terenu Pracowni w trakcie trwania zajęć, chyba, że zajęcia prowadzone są w plenerze pod opieką prowadzącego. W takim wypadku uczestnik nie może oddalać się od prowadzącego i zobowiązany jest po zakończeniu zajęć udać się z prowadzącym do Pracowni.
4. W Pracowni posługujemy się różnymi narzędziami plastycznymi np. sucha igła, dłuto. Praca z nimi wymaga dyscypliny, skupienia i ostrożności Uczestnika
5. Opiekun Uczestnika odpowiada za szkody wyrządzone Organizatorowi, które nastąpiły w wyniku niewłaściwegozachowania  Uczestnika. 

§ 9

FORMY UCZESTNICTWA

1. Pracownia wprowadziła dobrowolne odpracowanie zajęć, dla Uczestnika, który w semestrze opuścił powyżej 2 lekcji. Data odpracowane jest w dokumentach przekazanych opiekunom jak również w zakładce https://pracowniasztukidziecka.pl/kalendarz-zajec/
2. Zajęcia prowadzone są w systemie całorocznym, stałym. Kalendarz i plan zajęć w załączniku.
3. Uczestnik, który nie brał udziału w zajęciach przez min. 7 miesięcy nie będzie uwzględniony w wystawie ani katalogu.
4.  Rezygnacja z zajęć Uczestnika może nastąpić w każdym momencie, natomiast Pracownia nie zwraca nadpłaconej kwoty  miesięcznej (np. wpłata na początku miesiąca a rezygnacja po drugich zajęciach - brak zwrotu).


! Pracownia prosi o przekazanie informacji dotyczącej rezygnacji z min. dwutygodniowym wyprzedzeniem.

5. Pracownia nie prowadzi zajęć próbnych i nie wyraża zgody na przyprowadzanie na zjęcia „znajomych”.
6. Pracownia bieżące i ważne informacje dla Rodziców umieszcza na stronie www.pracowniasztukidziecka.pl
i fb i Instagram pracowniasztukidziecka.
7. W przypadku zamknięcia Pracowni z powodu lockdownu /np.COVID/ automatycznie przechodzimy na tryb on-Line
Lekcje on-line odbywają się na platformie SKYPE i są prowadzone wg. autorskiego programu.

§ 10

PŁATNOŚĆ

1. Opłata za zajęcia jest stała każdego miesiąca bez względu na ilość zajęć w danym miesiącu. Wynika to z rozłożenia rocznej kwoty na 10 miesięcy. W kwocie jest również zawara opłata za wydanie katalogu, organizacja wystawy oraz wszystkich potrzebnych materiałów do realizacji programu rocznego.

2. Płatność powinna być dokonana przelewem wskazanym w otrzymanych dokumentach 

(najpóźniej do 5 każdego miesiąca). 

§ 11

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Organizator jest uprawniony do zmiany postanowień niniejszego Regulaminu. Zmieniony Regulamin obowiązuje od czasu powiadomienia Uczestników. 


Klauzula informacyjna

Administratorem Państwa danych osobowych jest Pracownia Sztuki Dziecka (reprezentowana przez Pracownia sztuki Katarzyna Derkacz-Gajewska ul. Pl. Rembowskiego 9/5,) z siedziabą przy ul. Okrężna 5a w Warszawie.

Administrator wyznaczył Inspektora Danych Osobowych - jest nim Katarzyna Derkacz Gajewska.

Państwa dane osobowe będziemy przetwarzać w związku z realizowaniem przez administratora zadań związanych z wysyłaniem prac dzieci na konkursy plastyczne.
Nie będą one udostępniane i przekazywane innym podmiotom.

Dane będą przechowywane do chwili realizacji zadania, do którego dane osobowe zostały zebrane, następnie zostaną przeniesione do archiwum Pracowni i po 5 latach trwale usunięte.

Zgodnie z RODO przysługuje Państwu:

1. Prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii

2. Prawo do sprostowania swoich danych

3. prawo do usunięca danych osobowych, w sytuacji, gdzy przetwarzanie danych nie następuje w celu wywiązania się z obowiązku wynikającego z przepisu prawa.

4. prawo do ogrniczenia przetwarzania danych

5.prawo do wniesienia skargi Prezesa UODO